
Het creëren van een unieke en herkenbare merkuitstraling staat centraal. Logo’s, kleurpaletten, typografie en visuele stijlen worden ontwikkeld die aansluiten bij de identiteit en waarden van het merk. Het resultaat is een sterke en consistente huisstijl die vertrouwen wekt en het merk onderscheidend maakt.
Branding.
Huis Midgaard

Huis Midgaard Verhaal.
Huis Midgaard Brand Guide.
Huis Midgaard Toepassingen.
Huis Midgaard Folder.
Huis Midgaard Posters.
Huis Midgaard Sociaal Media.
Huis Midgaard Website.
1. Huis Midgaard verhaal
Een warm huis
Huis Midgaard is ontstaanom kinderen met autisme en het syndroom van Down een warm huis te bieden. Kinderen met autisme zijn vaak in zichzelf gekeerd, waarintegen kinderen met het syndroom van Down juist heel open en extravert zijn. Ze spelen op elkaar in en zorgen zo voor een mooi evenwicht.
​
Kernwaarden
Waarden spelen een grote rol in Huis Midgaard. Zo wordt er gebruik gemaakt van tien waarden met elk hun eigen betekenis: bevestiging, uitnodiging, puurheid, eigenliefde, samen, groei, begeleiding, thuiskomen, duidelijkheid en natuur. Het is dus belangrijk dat deze kernwaarden af te leiden zijn uit de branding. Dit word verkregen door het gebruik van symbolen die elk voor een aparte waarde staan.
De vrijheid van een vogel
Ook het logo moet de eigenheid van Huis Midgaard weergeven. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een vogel aangevuld met de woorden “Huis Midgaard”. De vogel slaat zijn vleugels open, klaar om vrij te zijn. Hij is opgebouwd uit het symbool voor de waarde “samen”. Verder wordt er gebruik gemaakt van een verloop van de kleuren paars, rood, geel, groen en blauw.
2. Brand Guide

Logo
Waarden en Normen
Kleurenpalet



3. Toepassingen
